안녕하세요.
월간 BOB 와 NEXT LEADER를 구독해 주시고 계시는 미용인 여러분.
항상 한결같은 마음으로 고객에게 아름다움을 제공하기 위해 많은 노력들을 하고 계셨으리라 생각됩니다.
그와 함께 저희의 서적들을 구독해 주시고 성원해 주셔서 감사드립니다.
최근 디지털 미디어 환경으로 전환과 함께
다양한 변화의 물결이 우리 미용업계에도 불러오고 있는 듯합니다.
예약 시스템, 맞춤형 서비스, 고객 데이터 관리 등 기존 방식의 변화와 더불어,
헤어 디자인만 잘하면 되는 기술 중심의 영역을 넘어서서 SNS 관련 시도, 최근에는 동영상 제작에 이르기까지
다양한 재능이 요구되는 시대에 살아가고 있습니다.
이제 저희도 이러한 시대적 부응에 대응하고 미용인들이 더 성장할 수 있는
콘텐츠를 제작하기 위해 일부 많은 변화를 시도하였습니다.
1. 잡지 책자로 발행되는 NEXTLEADER with BOB를 더 다양하고 깊이 있는 콘텐츠로
기술뿐 아닌 매니지먼트 관련 내용과 더불어 다양해지고 있는 고객의 대응력에 대응 가능한 내용으로 구성하고 있습니다.
2. 또한, 디지털 트랜스 포메이션의 일환으로 " TV헤어 with BOB "교육방송 유튜브 채널과 " BOB CAMP "라는
유튜브 채널도 개설하여 운영을 진행하고 있습니다.
영상 디지털로 확장을 통해 좀 더 현장 중심적이고 바로 적용이 가능한 콘텐츠를 제공하겠습니다.
3. 그리고, 현재 보고 계신 실시간 업데이트가 진행되는 온라인 잡지 & 언론사를 운영하여 디지털 미디어 환경 맞는 정보 서비스를 제공하고 있습니다.
4. 국내 유일 미용인 교류의 장 오프라인 비오비 클럽 [BOB CLUB]과 비오비 아카데미 [BOB ACADEMY]를 각 도시에 운영하여
생동감 있는 정보교류와 알찬 교육으로 보답 드리겠습니다.
5. 마지막으로 일본, 영국, 파리, 싱가포르, 미국 등 글로벌 해외 연수를 운영하여 글로벌 시대에 트렌트를 앞서 제시할 수 있는
BOB만 가능한 특별한 교육연수를 운영하여 세계적으로 한국미용인의 위대함을 널리 알리겠습니다.
앞으로도 많은 성원을 부탁드리며,
미용인들의 기준이 되는 콘텐츠로 찾아뵙겠습니다.
감사합니다.
한국비오비 대표 송충섭, 임직원 일동
Hello.
For those who are subscribing to Monthly Bob and NEXT LEADER,
I'm sure you've been working hard to provide beauty to your customers with a consistent mind.
Thank you for subscribing to and supporting our books.
With the recent shift to digital media,
Various waves of change seem to be bringing about our beauty industry.
Along with changes in traditional practices such as scheduling systems, customized services, and customer data management,
From technology-oriented areas to SNS-related attempts to produce videos,
I am living in an era where various talents are required.
1. NEXTLEADER with BOB, which is published as a magazine booklet, will provide more diverse and in-depth content
In addition to technology, management-related content, it is composed of content that can respond to the growing responsiveness of customers.
2. Also, as part of the digital transformation, "TV Hair with BOB" and "BOB CAMP" are available on YouTube
We have also opened a YouTube channel and are operating it.
We will provide more field-oriented and applicable content through digital video expansion.
3. Also, we run the online magazines and media companies you are currently watching to provide information services suitable for the digital media environment.
4. The only beauty salon in Korea, offline B.O.B Club and B.O.B Academy, are run in each city
We will repay you with lively information exchange and fruitful education.
5. Lastly, it operates global overseas training programs such as Japan, the United Kingdom, Paris, Singapore, and the United States to present trends in the global era
We will run a special educational training program that only Bob can do to promote the greatness of Korean beauty worldwide.
I ask for your continued support
We will come back with content that is the standard for beauticians.
Thank you.
CEO of BOBKorea, Mr. Song Choong-sup, all employees